25 Ağustos 2017 Cuma

SATIŞA ODAKLANMAK

Merhabalar,

Günümüzde mesleki anlamda önü açık gelecek vaadeden işler arasında 'Satış-Pazarlama' gelmektedir. Dolayısıyla bu sektördeki eğitimler, seminerler, ikna becerileri geliştirme kursları yaygınlaştırılmış durumda. Gerek kendi işinizin patronu olun gerekse özel ya da devlet sektöründe çalışmakta olun öncelikle kendinizi ve işinizi pazarladığınız kadar gündemde olursunuz. Elbette yaptığınız işe ne kadar çaba harcadığınız önemli ancak pazarlama-satış sektöründe diğer yönden kabiliyet de gerektirmektedir.

Sektör incelemesi yapıldığında  muhasebe, insan kaynakları, mühendislik vb.. meslek alanlarında insan faktöründen çok bilgisayarlar, kayıtlar, evraklar ön plandadır. Ancak satış-pazarlama sektöründe öncelik: kişinin kendini geliştirme düzeyidir.

İkna kabiliyetini artırmak için neler yapmalı; 6 yıllık müşteri hizmetleri tecrübemden yola çıkacak olursam karşıdaki kişiyi ikna etmenin birinci yolu 'Frekansı Yakalamak'. Müşterimiz her kesimden olabilir. Siz ne düşünürseniz düşünün aktarmak istediğiniz değil karşıdakinin anladığı kadarsınız dolayısıyla anlayacağı dilden anlatmak en önemli etkendir. 

Müşterinin İhtiyacına Yönelik Olmak; Gelen kişinin talebi ve ihtiyacı olmayan bir yönde satış yapmak için uğraşmak boşa kürek çekmektir. Dolayısıyla önce karşımızdakinin ihtiyacını anlamak ya da ihtiyaç doğurmak gerekir.

Soruya Soruyla Yanıt Verme Tekniği; Sizin köşeye sıkışmanızı engeller ve fikir üretmeniz için zaman kazandırır. Tıkanıp kalan diyaloglarda işinize yarayacak bir yöntemdir.

Pozitif Güleryüzlü Yaklaşım; Müşterimiz ne kadar sinirli ya da yıpratıcı olursa olsun karşısında sabırlı anlayışlı ve güler yüzlü olduğumuz kadar müşterimizi kazanırız. Şirekete olan kızgınlıklarını kişiselleştirmeden size yansıtacak ancak kendi tarafında olduğumuzu hissettiği anda bizlere güvenecektir.

İkna etmek sadece iş değil aile ve özel hayatta da başarılı olmanıza yardımcı olacak bir kabiliyettir.

Sevgiyle Kalın.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder